Det var längesedan folk lockades av att arbeta inom militären, men med rätt taktik kan allt fler människor lockas av att göra karriär inom försvaret. Samma strategi kan med fördel användas för att värva folk till väktar- och säkerhetsbolag. Med hjälp av den nya tekniken och det digitala arbetssättet går det dessutom att sprida budskapet till så många som möjligt.
Många produktionsbolag har förstått fördelen med att göra företagsfilmer åt verksamheter av allehanda anledningar. Ibland kan det vara för att sprida budskap internt men framför allt för att visa sitt varumärket utåt sett. Ett produktionsbolag som är verkliga experter på företagsfilmer är figaromusic.se, där man på många sätt hjälper företag att nå ut till rätt målgrupp.
Från ny taktik inom den brittiska militären – till varumärkessynlighet i alla branscher
I militären har det ofta varit kutym att straffas om man misslyckas, eller åtminstone skämmas om det sker. Men nu har den brittiska militären kommit på ett alldeles förträffligt sätt att sudda ut rädslan hos folk som annars skulle kunna tänka sig att ta värvning – att misslyckande är det bästa sättet att nå framgång! Som de säger i artikeln.
– ”Fail. Learn. Win.”
Samma taktik har nu nått marknadsföringsbranschen. Dagens marknadsförare vill tona ner den perfekta människan och istället betona att man lär med tiden. Det kan i sin tur göra så att fler vågar söka ett nytt jobb eller att rekryterare väljer att rikta sina blickar även till personer man kanske inte hade valt till en post i första taget. Detta kan även visas i en reklamfilm som kampanj för att nå ut till en målgrupp eller nya potentiella anställda och locka dem till företaget.